شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نورگیر فایبرگلاس

۷۶۳ بازديد

نورگیر فایبرگلاس

بهره بردن از نور طبیعی در طراحی ساختمان ها جزو مهم ترین عوامل محسوب می شود. به همین دلیل وجود نورگیر در ساختمان بسیار حائز اهمیت است. نورگیرها با نوررسانی به فضای داخلی منزل نقش بسیار موثری را در کاهش مصرف انرژی ایفا می نمایند.

نکته ی جالب توجه آن که تاریخچه ی استفاده از نورگیر مربوط به دوران باستان و تمدن های اولیه ی مصر و روم می باشد، ولی در حال حاضردرمعماری و سبک ایرانی شاهد انواع و اقسام نورگیرهای مختلف می باشیم.

برای پوشش سقف نورگیر از متریال های گوناگونی استفاده می کنند که هرکدامشان دارای کاربرد منحصربه فردی بوده و در یک محیط به خصوص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم درباره ی نورگیر فایبرگلاس که جزو یکی از پوشش های پرطرفدار  می باشد صحبت کنیم.

 

نورگیرفایبرگلاس چیست؟

نورگیر فایبرگلاس پوششی ورق مانند شامل رزین و پشم شیشه است. مواد تشکیل دهنده ی آن شامل پلی استر، ونیل استر و اپوکسی می باشد. در حال حاضر فایبرگلاس جزو متدوال ترین و رایج ترین عایق های حرارتی مورد استفاده است. ورق های نورگیر فایبرگلاس در طرح ها و رنگ های زیبا و متنوعی مطابق با سلایق مشتریان طراحی وتولید می گردند. سقف نورگیر با بهترین قیمت و کیفیت بازار

به دلیل مقاومت بالای ورق های نورگیر فایبرگلاس در مقابل پوسیدگی و سوراخ شدن، اکثر کارخانجات صنعتی در سراسر دنیا مخزن های آب و اسید حود را به وسیله ی فایبرگلاس عایق می نمایند و از این طریق از پوسیدگی و تخریب آنها جلوگیری به عمل می آورند. سقف نورگیر

 

نورگیر فایبرگلاس و سقف نورگیر جهان نورگیر

به سقفی که از جنس نورگیرفایبرگلاس است و برای پوشش نورگیر فایبرگلاس استفاده می شود ایرانیت پلاستیکی و یا ایرانیت نورگیر فایبرگلاس هم گفته می شود که در مدل های مختلفی همچون کرکره ای، سینوسی، موج ذوزنقه و... تولید می شود.

سقف نورگیر فایبرگلاس علاوه بر نورگیر در محیط های مختلف  دیگری همچون سقف نورگیر پارکینگ، اتاق های نگهبانی، کارگاه ها، انبار، گلخانه، استخر، سوله و.. مورد استفاده قرار می گیرد. سقف نورگیر جهان نورگیر

 

 

 

مزایای نورگیر فایبرگلاس:

ورق های از جنس نورگیرفایبرگلاس در برابر اشعه های فرابنفش ساطع شده از خورشید مقاومت کرده و        اجازه ی ورود به فضای داخل حیاط خلوت را نخواهد داد.

 

ورق های فایبرگلاس بر خلاف وزن سبکشان از دوام و استحکام بسیار خوبی در مقابل پوسیدگی، سرما و گرما برخوردار بوده و از طرفی نصب آن ها بسیار آسان و در سریعترین زمان ممکن است.

 

در منازل آپارتمانی به علت ساختاری که دارا می باشند اغلب با کمبود نور مواجه هستند. نورگیر فایبرگلاس میزان نوردهی بسیار خوبی را دارا بوده و گزینه ی بسیار مناسبی برای منازل آپارتمانی شکل محسوب می شود.

 

ورق های فایبرگلاس دارای طول عمر نسبتا زیادی می باشند، به این صورت که در آب وهوای شهری مانند تهران اینگونه ورق ها دارای طول عمری در حدود پانزده سال هستند.

 

سقف نورگیرفایبرگلاس دارای تنوع رنگی و طرحی بسیار بالایی بوده و تقریبا جزو ارزان قیمت ترین پوشش سقف ها محسوب می شود.

 

ورق های فایبرگلاس از ثبات کافی برخوردار بوده و ضد ضربه و غیرشکننده هستند. نکته ی قابل توجه آن که ورق های نورگیر فایبرگلاس هرچه قدر که ضخامتشان بیشتر باشد مقاومتشان هم بیشتر خواهد شد.  

 

 

معایب نورگیر فایبرگلاس:

یکی از بزرگترین معایب نورگیرهای فایبرگلاس این است که با توجه به سبک بودن وزنشان در           محیط هایی که همواره در معرض بادهای شدید قرار می گیرند مقاوم نبوده و انتخاب مناسبی محسوب     نمی شوند.

 

ورق های فیبرگلاس پس از مدتی قرار گرفتن در معرض تابش نورخورشید، کدر و دچار تغییر رنگ   می شوند.

 

به دلیل این که در ساخت این نوع پوشش سقفی از الیاف شیشه ای و مواد پلیمری استفاده شده است از لحاظ زیست محیطی مناسب نبوده و دوستدار طبیعت و محیط زیست نمی باشد.

 

به هنگام ریزش های جوی بر روی ورق های فایبرگلاس صدای نابه هنجاری تولید شده که ممکن است برای عده ای به شدت آزاردهنده و مختل کننده ی آرامش باشد.

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.