شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چوب کلاسیک

۷۶۳ بازديد

چوب کلاسیک وود تک به عنوان یکی از المان های اصلی در ساختمان ها و خانه ها بوده که باید معماران آن را در نظر بگیرند، منظور از چوب کلاسیک وود تک  تعدادی از چوب هایی طبیعی که الهام گرفته از طبیعت است نام کلاسیک در لغت به معنای تجمل و شکوه است. چوب کلاسیک شامل راش، بلوط و غیره است. سبکه معماری کلاسیک  همواره شکوه و جلال را به تصویر می کشد .نتیجه ی یک تحقیق در در ادامه بیان خواهیم کرد که استفاده از درب های چوب کلاسیک وود تک بر روحیه افراد چه تاثیری دارند و چگونه موجب لوکس شدن فضا می شوند. چوب کلاسیک وود تک

مزیت های چوب کلاسیک وود تک

 

چوب کلاسیک ریشه جز پرطرفدارترین مصالح به کار رفته در ساخت بنای خانوه از جمله درب و میزهای صندلی هستند. مشخصه های اصلی چوب کلاسیک وود تک موارد زیر می باشند:

  1. گرمای خاص  موجود در چوب کلاسیک
  2. رنگ چوب کلاسیک وود تک معمولا تیره می باشد.
  3. برای پارکت های شکیل استفاده از این چوب کلاسیک  در مزیت می باشد.
  4. خطوط منحنی و زاویه دار و رنگ های تیره موجود در این چوب کلاسیک وود تک

 

شاخصه اصلی چوب کلاسیک  گرمای آن ها می باشد که جز مهمترین مشخصه از سبک معماری داخلی محسوب می شود. در مجموع می توان گفت با بکارگیری متریال چوب، دکوراسیون داخلی منزل شما به خوبی بر روحیه افراد  تاثیر مثبت می گذارد. شایان ذکر است که چوب کلاسیک از جمه چوب بلوط از ابتدایی ترین و خام ترین مواد در ساخت و تزیین خانه ها می باشد. انسان ها از ابتدای شهر نشینی از آن ها برای ساخت ساز و همچنین طراحی داخل منازل استفاده می کردند.

چوب کلاسیک بلوط

 

چوب کلاسیک بلوط  یکی از انواع چوب های کلاسیک محسوب می شود که فشره و محکم بوده و نماد قدرت و استقامت می‌باشد. از گذشته‌ استفاده از این چوب ها یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی در اروپای شرقی محسوب می شد. در گذشته علاوه بر مصرف انبوه الوار بلوط در ساختمان‌سازی، در برابر سایش و رطوبت مقاومت زیادی دارد و بهترین چوب برای پارکت، ساخت مبلمان، کتابخانه، میز و صندلی های اداری، اسکله سازی کشتی سازی، تیرهای شبکه مخابراتی و مدل سازی به حساب می آید.

چوب کلاسیک راشاز چوب کلاسیک راش بیشتر برای ساخت میز و صندلی های اداری استفاده می کنند. نام علمی این چوبFagus orientalis  بوده که در  جنگلهای ایران به وفور یافت می شود. راش درختی است سایه پسند و از این رو دارای شاخ و برگ های فراوانی است. از بارزترین خصوصیات آن میتوان به پره های چوبی در مقاطع طولی اشاره کرده که در مقطع شعاعی به پرمگس و در مقطع مماسی به دوک معروف هستند.  این پره‏ها به صورت لکه‏های قرمز دیده میشود. چه بسا گاهی این پرمگسهای زیبا عیب محصوب میشوند، زیرا به عقیده نجاران این بخشهای چوب پس از رنگ کاری سیاه میشوند. یکی از متریال های اساسی در ساخت محصولات متنوع چوبی استفاده از این چوب های راش می باشد که ظاهر زیبا به میز و صندلی های اداری داده اند. چوب کلاسیک راش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.