جمعه ۲۳ شهریور ۰۳

فریم درب ضد سرقت

۷۷۸ بازديد

فریم درب ضد سرقت چیست

 

فریم درب ضد سرقت : استفاده از درب ضد سرقت ین روزها بیش از پیش افزایش یافته است،   چرا که این درب ها دارای ضریب امنیت بسیار بالایی هستند و به همین علت امنیت و آرامش خاطر را برای افراد به وجود می آورند. درب ضد سرقت به روش های گوناگونی نصب می شود. یکی از  روش های رایج و پر کاربرد نصب درب روی فریم انتظار است.

فریم انتظار درب به طور معمول از قوطی های فلزی با ابعاد 30*60 میلی متر و 40*80 میلی متر ساخته می گردد. این فریم اکثرا برای درب های قسمت ورودی ساختمان و درب ضد سرقت سازه چی  مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه های ذکر شده اندازه های روال و رایج هستند که البته بسته به نیاز و سلیقه مشتری می توان آن را تغییر داد. فریم انتظار به علت آنکه از استوانه های فلز مانند باکیفیت و در ابعاد مناسب تهیه می گردد از مقاومت بالایی برخوردار است و این ویژگی به طور مستقیم در افزایش ضریب امنیت درب ضدسرقت تاثیر دارد.

 

ویژگی های درب ضدسرقت

 

درب های ضدسرقت همواره مورد استقبال بیشتری از درب های معمولی قرار گرفته اند زیرا همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم اینگونه درب ها دارای ضریب امنیت بالاتری می باشند. درب های ضدسرقت در مقایسه با درب های معمولی مقاوم تر بوده و از استحکام بیشتری برخوردار هستند. این درب ها از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت می باشند.

تمامی طراحان و تولیدکنندگان درب های ضدسرقت در تلاشند که همه ی استانداردهای جهانی را در حین طراحی درب لحاظ کنند. به طور کلی درب های ضدسرقت دارای یک لایه داخلی از جنس فولاد هستند که این لایه با دو لایه دیگر از جنس چوب روکش داده می شود. در فضای داخلی دربضد سرقت پشم سنگ کار گذاشته می شود که نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب می شود. برای زیبایی درب های ضدسرقت از روکش های مختلفی استفاده می نمایند که هر روکش دارای   ویژگی های خاصی است و به طور مستقیم بر روی قیمت درب تاثیرگذار است. برخی از روکش های مورداستفاده به شرح زیر هستند:

روکش چوب طبیعی

 

برخی از درب های ضدسرقت دارای روکش طبیعی هستند که این روکش از چوب درختان راش، گردو و… ساخته شده است. درب های دارای روکش چوب بیعی در مقایسه با سایر درب ها از قیمت بیشتری برخوردار هستند. روکش هایگلاس دارای یک سطح کاملا صاف و شفاف است و از استحکام و مقاومت خوبی برای پوشش درب ضدسرقت برخوردار است. به علت آنکه این روکش بسیار براق است موجب منعکس شدن نورمی شود و زیبایی و جذابیت فوق العاده ای را به درب می دهد. نکته ی قابل توجه آنکه روکش هایگلاس معمولا یک رو بوده و یک طرف آن با لایه ای از سلفون پوشیده شده و طرف دیگر از جنس کاغذ یا ملامینه و به رنگ سفید می باشد. درب های دارای روکش هایگلاس در مقایسه با درب های دارای روکش چوب طبیعی ارزان قیمت تر هستند.

 

روکش پی وی سی

 

از دیگر روکش هایی که برای درب ضدسرقت استفاده می کنند، روکش پی وی است. این روکش از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است و علاوه بر آن در مقابل رطوبت نیز کاملا مقاوم است. این روکش در رنگ بندی های بسیار گسترده ای موجود می باشد و به شکل صاف، مات، براق و رگه دار و حتی با طرح های برجسته در ضخامت های مختلف تولید شده و در اختیار سازندگان درب ضد سرقت قرار می گیرد. یکی از معایب روکش پی وی سی ایت است که این روکش در برابر ساییدگی، حرارت و مواد اسیدی و بازی مقاومت بسیار پایینی دارد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.