سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

میز رزین

۷۹۵ بازديد

میز رزین طراحان و تولیدکنندگان میز و مبلمان مدت زمان زیادی است که از چوب به عنوان ماده ی اصلی برای ساخت لوازم و محصولات خود استفاده می نمایند. چوب به عنوان نماینده و المانی از طبیعت، زیبایی چشمگیری به فضا هدیه می دهد و علاوه بر آن گرمابخش محیط هم بوده و سبب ایجاد حس زندگی و شادابی می شود. کسانی هستند که همواره به دنبال مد و ایده های جدید در طراحی دکوراسیون داخلی می باشند. در چندین سال اخیر تمایل بسیار زیادی به استفاده از میز رزین وود تک به وجود آمده است. در واقع با ساخت میز رزین انقلابی بزرگ در صنعت مبلمان و میزهای چوبی به وجود آمد

نحوه اجرای میز رزین

میز رزین طبیعی در واقع همانطور که از اسمش کامال مشخص است از طبیعت برگرفته شده است و در رنگ های زرد و قهوه ای می باشد. بهترین نمونه ی طبیعی میز رزین وود تک  طبیعی، شیره ی درخت کاج است. سنگ های تزئینی و زیبا در واقع در اثر سفت و سخت شدن رزین های گیاهی حاصل می شوند. با پیشرفت علم و فناوری متوجه شدند که این ماده دارای این قابلیت است که تبدیل به پلیمر بشود. بعد از رزین های طبیعی رزین های مصنوعی کشف شدند که در حال حاضر در اکثر موارد، پلیمرها با میز رزین وود تک مصنوعی ساخته می شوند که مقرون به صرفه تر بوده و تصفیه راحت تری هم دارد.

 سال های متمادی بسیاری است که انسان روی به استفاده از میز رزین های طبیعی آورده است. میز رزین های طبیعی به عنوان ماده ای برای مومیایی کردن اجساد، درزگیر قایق، ساخت الک و جوهر، تهیه ی عطر و... مورد استفاده قرار می گیرد. رزین های مصنوعی هم به نوبه ی خود دارای گوناگونی های بسیاری بوده و شامل رزین پلی استر، آپوکسی، رزین وینیل، استر رزین فنولیک و... هستند. نکته ی قابل توجه این که رزین پلی استر و آپوکسی جزو گزینه هایی محسوب می شوند که در کارهای هنری کاربرد بسیار زیادی دارا می باشند. از میز رزین آپوکسی در ساخت جواهر و زیورآلات به وفور استفاده می شود. میز رزین های مصنوعی و طبیعی از لحاظ خواص شیمیایی و روش های ساخت تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. مشخصات و مزایای رزین آپوکسی: 1 -رزین آپوکسی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اسیدها، پوسیدگی و خرابی دارا می باشد و علاوه بر آن مقاومت مکانیکی خوبی هم دارد. 2 -رزین آپوکسی یک ماده ی کامال نارسانا بوده و آلودگی و چربی به راحتی از روی آن پاک خواهد شد. 3 -یکی ازمزیت های رزین این است که تنوع رنگی بسیار زیادی داشته و قابلیت سازگاری در هر محیطی با هرشکل وشمایل و ترکیب رنگی را دارا می باشد.

میز رزین وود تک قابلیت تحمل گرمای زیادی را داراست. درواقع پس از خشک شدن می تواند تا 08 درجه سانتی گراد دما را تحمل کرده و هیچگونه آسیبی هم نبیند. 5 -دارا بودن خاصیت چسبندگی بسیار باال به سطوح مختلف از دیگر مزایای آن است. 6 -تولید آسان، کیفیت باال، قیمت مناسب، طراحی زیبا معایب میز رزین وود تک: 1 -اگر به درستی ازرزین استفاده نکنیم سبب ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن منبت و سطح کار می شود. 2 -میز رزین به نسبت میز چوبی وزن بیشتری دارد. 3 -رنگ های رزین حالتی مات دارند و از کیفیت پایینی برخوردار می باشند.

 مراحل ساخت میز رزین: 1 -انتخاب یک کارگاه مناسب جهت انجام دادن مراحل ساخت میز رزین 2 -تهیه ی کلیه قطعات چوب و لوازم مورد نیاز کار. 3 -در این مرحله باید قالب مناسبی برای کار در نظر گرفت. قالب باید دارای یکی از جنس های سیلیکونی و یا MDF باشد. رزین آپوکسی و هاردنر را با یکدیگر مخلوط کرده و یک الیه ی خیلی نازک از ترکیب به دست آماده را به کل سطح چوب می زنیم. بعد از آغشته کردن سطح چوب به پرایمر اولیه 24 ساعت به آن استراحت می دهیم . 5 -در این مرحله نوبت به اضافه کردن الیه دوم است. نکته ی قابل توجه اینکه قبل از اینکه بخواهید الیه ی دوم را شروع به ریختن نمایید تمامی گرد وخاک را از الیه ی قبل به طور کامل پاک می کنیم تا سبب مات شدن کار شما نشود. میز رزین وود تک با بهترین قیمت و کیفیت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.