پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

interior-architecture

۶۱۹ بازديد

شما با مشاهده تعدادی نمونه طراحی داخلی منزل می توانید به میزان  تخصص فرد طراح پی ببرید. نمونه طراحی داخلی منزل درواقع فاکتور بسیار مهمی برای نشان دادن تجربیات و دانش طراح می باشد. در حال حاضر طراحی های داخلی در سبک های گوناگونی پیده سازی و اجرا می شوند که هر سبک ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه مطلب قصد داریم در خصوص انواع مختلف سبک ها در طراحی داخلی منزل صحبت نماییم:

 

انواع سبک ها در طراحی داخلی منزل

سبک مدرن

یکی از مهم ترین سبک های دکوراسیون، سبک مدرن است. در سبک دکوراسیون مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود. سبک مدرن در قرن ۲۱ میلادی شکل گرفته است و در آن از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود. در سبک دکوراسیون مدرن از فضا به بهترین شکل استفاده می‌شود و سعی می‌شود از همه نقاط منزل به درستی استفاده شود. در دکوراسیون مدرن از مبلمان و لوازم ساده استفاده می‌شود. این سبک اغلب برای منازل آپارتمانی شکل مناسب است.  

 

سبک امروزی یا معاصر

یکی دیگر از انواع دکوراسیون داخلی، سبک امروزی یا همان معاصر است. این سبک اغلب با سبک طراحی داخلی  دکوراسیون مدرن اشتباه گرفته می‌شود و یا آن را زیرمجموعه دکوراسیون مدرن می‌دانند. در این سبک دکوراسیون به همه چیز در زمان حال توجه می‌شود. در این طراحی از خطوط نرم و منحنی استفاده می‌شود، در صورتی که در سبک دکوراسیون مدرن از اشکال هندسی و خطوط شکسته استفاده بیشتری می‌شود .در این سبک اغلب از رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و سفید به صورت برجسته ‌تر استفاده می‌شود و سایر رنگ‌ها نقش زیادی در این سبک دکوراسیون ندارند. گاهی نیز تنها از طیف مختلف یک رنگ استفاده می‌شود و با سایه‌های مختلفی از همان رنگ سعی می‌شود کنتراست ایجاد شود.

 

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک، در واقع یکی از پرطرفدارترین سبک ها در دکوراسیون منزل ایرانی است. سبک کلاسیک در واقع یک سبک سنتی غربی می باشد و چیزی که بیش از هر چیز در این سبک به چشم می خورد، عنصر چوب است. مبلمان در این سبک تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گیردسبک کلاسیک اغلب برای پیاده سازی و اجرا در منازل ویلای شکل با وسعت بالا مناسب است.

 

سبک اسکاندیناویایی

در این سبک دکوراسیون داخلی سادگی زندگی کشورهای شمال اروپا به خوبی مشاهده می شود. طراحی مبلمان در این سبک بسیار دقیق بوده و در نهایت یک اثر هنری از مبلمان ایجاد می‌شود. طراحی مبلمان در این سبک ساده است و از رنگ‌های کمی استفاده می‌شود اما ممکن است گاهی چوب‌ بری‌های ظریفی در ساخت این لوازم استفاده شود و طرح‌های مجسمه‌ ای بر پایه مبلمان حک شود. رنگ اصلی در این سبک، طیف سفید است و برای جلوه بیشتر از ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب، پلاستیک‌های روشن، آلومینیوم و آهن و کف‌پوش‌هایی با پنل‌های بزرگ استفاده می‌شود.

 

سبک مدیترانه ای

سبک دکوراسیون مدیترانه را نیز می توان به عنوان یکی از ساده ترین و در عین حال متفاوت ترین    سبک های دکوراسیونی دانست. در این سبک دکوراسیون داخلی به جزییات دقت می‌شود. از مبلمان مجلل استفاده می ‌شود و لوازم غیرضروری زیادی در خانه به کار می ‌رود. رنگ چوب‌ها به طور معمول تیره است و از رنگ‌های تند زیادی استفاده می‌ شود. انواع بافت‌ها در این سبک به کار می‌رود و خطوط منحنی زیادی در خانه دیده می‌شود. برای مبلمان از پارچه‌های مخملی، ابریشمی و گلدوزی ‌شده استفاده می‌شود. در سبک مدیترانه ای در طراحی مبلمان به جزییات توجه بسیاری می‌شود.

 

سبک ساحلی

سبک ساحلی را نیز می توان به عنوان یکی از بهترین سبک ها در مناطق گرمسیری معرفی کرد. سبک ساحلی به ‌دنبال خلق یک حال‌ وهوای ساحلی است. یک فضای ساحلی راحتی، آسودگی، و احساسی از ساحل را در فرد برمی ‌انگیزد. شما حتی اگر کیلومترها از ساحل دور باشید هم می‌توانید از چنین سبکی در فضای منزلتان استفاده نمایید.

منبع: interior_architecture

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.